ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » 2017 – פלגרידי (Plegridy) – טיפול חדש לטרשת נפוצה זמין בכל קופות החולים בישראל

2017 – פלגרידי (Plegridy) – טיפול חדש לטרשת נפוצה זמין בכל קופות החולים בישראל

עודכן 21.03.2017

פלגרידי (Plegridy) – טיפול חדש לטרשת נפוצה זמין בכל קופות החולים בישראל

פלגרידי הינו זריקת אינטרפרון בטא 1a הניתנת אחת לשבועיים ומיועדת לטיפול בטרשת נפוצה התקפית הפוגתית. התרופה זמינה כעת בכל קופות החולים בישראל.

בשונה משאר האינטרפרונים הקיימים לטיפול בטרשת נפוצה, פלגרידי הינו אינטרפרון בטא 1a אשר עבר פגילציה, תהליך המאפשר לתרופה להישאר זמן ארוך יותר בגוף, ולכן ניתן רק פעם בשבועיים בזריקה תת עורית.

בשנת 2014 אישר מנהל המזון והתרופות האמריקאי את פלגרידי לחולי טרשת נפוצה התקפית הפוגתית וכעת התרופה מגיעה לישראל. פלגרידי מיוצר על ידי חברת ביוג’ן ומשווק בארץ על ידי חברת מדיסון פארמה. חברת ביוג’ן מתמחה בתחום הטרשת הנפוצה ומייצרת גם את הטיפולים אבונקס, טקפידרה, טיסברי ופמפירה.

כיצד התרופה עובדת

אינטרפרונים הם חומרים הנוצרים באופן טבעי בגוף האדם במטרה להגן עליו מזיהומים ומחלות. מנגנון הפעולה בו משפיעים האינטרפרונים על טרשת נפוצה אינו מובן לגמרי. מחקרים מראים כי הטיפול מפעיל מגוון מסלולים תוך תאיים שכנראה מעכבים את הדלקת ואת נדידת תאי דלקת למח, אולם ייתכן כי מעורבים מסלולים נוספים.

מחקרים הראו כי טיפול בפלגרידי מפחית משמעותית את שיעור ההתקפים השנתיים ב- 36% ביחס לפלסבו ומפחית משמעותית נגעים חדשים או החמרה בגודל נגעים קיימים מסוג T2 ב- 67% ביחס לפלסבו. בנוסף, הטיפול האט משמעותית את ההחמרה בנכות המצטברת ב- 54% לעומת פלסבו. נתונים אלו מראים כי לטיפול בפלגרידי יתרונות רבים בהאטת התקדמות המחלה.

אופן השימוש

עט ההזרקה של פלגרידי הוא מזרק אוטומטי חד פעמי המוכן להזרקה. התחלת הטיפול נעשית באופן הדרגתי של המינון עד למינון מלא: שני מזרקים מוכנים להזרקה במינונים חלקיים של חצי ושלושת רבעי כמות (63 מק”ג ו-94 מק”ג), ולאחריהם יש להשתמש בעט ההזרקה בעל המינון המלא (125 מק”ג).

פלגרידי ניתנת אחת לשבועיים בזריקה תת עורית, סה”כ 26 זריקות לשנה.

תופעות לוואי

תופעות הלוואי הנלוות לשימוש בפלגרידי דומות לאלו המופיעות עם שאר זריקות האינטרפרון בתא. התופעות השכיחות ביותר הן סימפטומים הדומים לתחושה של שפעת לאחר ההזרקה (חום, כאבי ראש, כאבי שרירים, כאבי פרקים, צמרמורות או עייפות), וגירוד, אדמומיות או כאב נקודתי באזור ההזרקה.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this