2017 – סנופי ג’נזיים למען החולים בטרשת נפוצה

עודכן 12.03.2018

סנופי ג’נזיים למען החולים בטרשת נפוצה

ג’נזיים היא חברת הביו-טק החלוצה והמובילה בעולם במחקר ובפיתוח תרופות למחלות נדירות. בזכות פריצות הדרך המדעיות של ג’נזיים נמצא לראשונה טיפול תרופתי למחלות תורשתיות נדירות כגון פברי, גושה, פומפה ו- MPS1. בנוסף ג’נזיים מפתחת ומשווקת פתרונות טיפוליים המתמקדים בצרכי החולים באי ספיקת כליות, סרטן בלוטת התריס ומחלות אונקולוגיות נוספות. בעקבות רכישת ג’נזיים בשנת 2011 ע”י חברת סאנופי, מובילה עולמית בתחום הבריאות, החלה ג’נזיים לפעול גם בתחום הנוירואימונולוגיה ככלל ובתחום הטרשת הנפוצה בפרט.

בתחום הטרשת הנפוצה, סאנופי-ג’נזיים מציעה כיום 2 טיפולים תרופתיים במנגנונים חדשניים המשווקים ביותר מ- 100 מדינות בעולם ונכללים בסל התרופות הישראלי. טיפולים אלו, אובג’יו (טיפול פומי) ולמטרדה (טיפול בעירוי), מבשרים על עידן חדש בשגרת הטיפול לאחר שנים ארוכות בהן נאלצו החולים לקבל טיפול למחלה בזריקות יומיומיות.

אובג’יו – טיפול פומי (טבליה לבליעה) לנטילה אחת ליום לטיפול בטרשת נפוצה התקפית. ממצאי תכנית מחקרים קלינית נרחבת, שכללה יותר מ 5000 מטופלים ברחבי העולם, מעידים כי אובג’יו הוא הטיפול הפומי היחיד שהוכיח יעילות כבר לאחר ההתקף הראשון. הטיפול באובג’יו הצליח להפחית את ההתקדמות מהתקף ראשון מבודד להתקף השני (אשר מבסס אבחנה קלינית של טרשת נפוצה) בשיעור של 43%. בנוסף, נמצא שזהו הטיפול הפומי היחיד שהוכיח יעילות בעיכוב התדרדרות הנכות במהלך המחלה. מנגנון הפעולה של אובג’יו מעכב אנזים החיוני להתרבות תאי דם לבנים התוקפים את המיאלין. בזכות מנגנון זה, ניתן להפחית רמת תאי הדם הלבנים מבלי שתפקוד מערכת החיסון יפגע. הטיפול באובג’יו הוכיח יעילות משמעותית במדדים המרכזיים לטיפול בטרשת נפוצה – הפחתת שיעור ההתקפים השנתי, עיכוב התקדמות נכות, צמצום פעילות המחלה והאטה באטרופיה מוחית (כפי שהינה מתבטאת ב- MRI – תהודה מגנטית.) אובג’יו זמין למטופלים בישראל במסגרת סל התרופות כקו טיפול ראשון למחלה.

 

למטרדה – קיים קונצנזוס רפואי רחב כי למטרדה הינה התרופה היעילה ביותר המאושרת כיום לטיפול בטרשת נפוצה. למטרדה ניתנת בעירוי בשני מחזורי טיפול בודדים (5 ימים רצופים ו-3 ימים רצופים), בהפרש של שנה זה מזה, אחריהם מרבית המטופלים לא יזדקקו עוד כלל לטיפול תרופתי. למטרדה נושאת בשורה אופטימית לשינוי מהלך המחלה ולאיכות חיים חדשה לחולים הנמצאים מתאימים לטיפול.

מנגנון הפעולה של למטרדה מבוסס על נוגדן הנקשר לתאי הדם הלבנים (לימפוציטים B ו-T) האחראיים על התהליכים הדלקתיים במחלה. קישור הנוגדן שבתרופה לתאי הדם מביא לירידה חדה במספרם. מיד לאחר מכן, מתחיל תהליך יצירת לימפוציטים חדשים המביאים ל”שיווי משקל” חדש במערכת החיסון. האפקט הטיפולי הוא האטה משמעותית עד כדי עצירת התקדמות המחלה.

היעילות חסרת התקדים של למטרדה הודגמה ב-3 מחקרים קליניים שהשוו בינה ובין אינטפרון בטא (“רביף”-תרופה ותיקה ויעילה כשלעצמה לטיפול בטרשת נפוצה). למטרדה הפחיתה ביותר מחצי את שיעור ההתקפים השנתי לעומת אינטרפרון בטא, ובחולים שכבר קיבלו טיפול קודם ועדיין היו להם התקפים למטרדה הפחיתה ב – 49% את שיעור ההתקפים השנתי בהשוואה לאינטרפרון בטא. הישג משמעותי נוסף של למטרדה הוא בהיבט השפעתה על הנכות.

למטרדה הוכיחה שיפור משמעותי במצב הנכות הקיימת אצל כ- 40% מהחולים וכן הפחיתה הסיכון להתקדמות הנכות בהשוואה לטיפול קיים. למטרדה זמינה כיום לחולי טרשת נפוצה בישראל במסגרת סל התרופות כקו טיפולי ראשון למטופלים עם מחלה סוערת וכקו טיפולי שני לאחר כישלון של תרופה אחרת לטרשת נפוצה.

תחום הטרשת הנפוצה הוא אחד העוגנים המרכזיים כיום בסאנופי-ג’נזיים. אנו מפתחים ומעמיקים את הקשרים עם קהילות מטופלים בכל רחבי העולם במטרה ללמוד ולהבין את הצרכים הקיימים כדי שנוכל לפתח טיפולים חדשניים בעלי ערך ותרומה לבריאותם של המטופלים. במקביל, אנו תומכים במיזמים שונים של עמותות החולים המשפרים את איכות החיים ורווחתם של המטופלים, ומטפחים שיתופי פעולה בהסברה והעצמת מטופלים. במסגרת זו, הענקנו בשנה החולפת תמיכה לפעילותן של קבוצות תמיכה אזוריות שמפעילה האגודה, וכן תמכנו ביום העיון השנתי המיועד לחולים ולבני משפחותיהם. אנו גאים לציין זכות ייחודית שהוענקה לנו השנה לתרום ולסייע בהפקת קליפ לשיר מקורי חדש שיזמה האגודה הישראלית לטרשת נפוצה: “בדיוק כמו שאני – “Just the way I am” “של להקת מיראז’.

השיר מאיר ומדגיש את היופי הייחודי הפורץ מתוך כל אחד מאתנו, ומקדם חזון של עולם ללא דעות קדומות, ללא דיכוי ואפליה.

רוח השיר מציעה למטופלים זווית ראיה אופטימית ומחזקת לחיים.

כמו בכל שנה אנו משתפים פעולה עם האגודה: בקבוצות התמיכה הארציות ופעילות אתר האגודה, כמו כן קיימנו השנה שני ימי עיון מאוד מוצלחים למטופלים החברים באגודה.

29/03 – יום עיון לנשים שכלל הרצאה של פרופ’ עדי וקנין מהמרכז הרפואי הדסה עין כרם

23/05 – יום עיון לציון יום הטרשת הבינלאומי שכלל הרצאה ד”ר ישי אוסטפלד, המנהל הרפואי של ביטוח לאומי

חברת סאנופי ג’נזיים תמשיך לעמוד בחזית ולתרום למען רווחת חולי הטרשת הנפוצה בישראל ובעולם.

אחיות חברת סאנופי – ג’נזיים עומדות לשירותכם בכל זמן:

רחל לוי: 054-6696305

אביבה יוחיליס: 052-2941667

יש גם מוקד: 1-800-412-222

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this