ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » 2017 – 'טבע ישראל' תשווק קנביס רפואי הנצרך באמצעות משאף חדשני המיוצר על ידי חברת Syqe Medical הישראלית

2017 – ‘טבע ישראל’ תשווק קנביס רפואי הנצרך באמצעות משאף חדשני המיוצר על ידי חברת Syqe Medical הישראלית

עודכן 14.02.2018

‘טבע ישראל’ תשווק קנביס רפואי הנצרך באמצעות משאף חדשני המיוצר על ידי חברת Syqe Medical הישראלית

לראשונה יתאפשר שיווק קנאביס במשאף – שהינו האמצעי היעיל ביותר למתן הצמח – כטיפול רפואי מן המניין.

זהו המשאף הראשון המאפשר מתן צמחים ברמת בטיחות ודיוק של תרופה וצפוי לעמוד בדרישות המתגבשות של מתווה משרד הבריאות.

שיתוף פעולה זה בתחום הכאב – שהינו אחד מתחומי הליבה של טבע – מדגים את מחויבות החברה לשיפור בריאותם של מטופליה ועולה בקנה אחד עם אסטרטגית ‘טבע ישראל’ שמשקיעה או חוברת לחברות הזנק מקומיות ויוזמות ישראלית פורצות דרך תוך הנגשת טכנולוגיות חדשניות ומכשור רפואי מתקדם.

חברת טבע ו- Syqe Medical הישראלית הודיעו הבוקר כי חתמו על הסכם הפצה ושיתוף פעולה בישראל לפיו לראשונה בעולם יתאפשר שיווק קנאביס במשאף, שהינו האמצעי היעיל ביותר למתן הקנאביס. זו הפעם הראשונה שתחום הקנאביס הרפואי עומד בסטנדרטים פרמצבטיים למתן בשאיפה. על פי ההסכם, ‘טבע ישראל’ — תהיה המשווקת והמפיצה הבלעדית בישראל של משאף Syqe למתן קנאביס רפואי – אותו פיתחה חברת Syqe Medical.

מזה כשנה משאף Syqe Medical, נמצא בשימוש קבוע בבית חולים רמב”ם, באישור משרד הבריאות. זהו למעשה בית החולים הראשון בעולם בו צמח הקנאביס מהווה טיפול רפואי מן המניין. במסגרת שיתוף הפעולה עם טבע ישראל, יורחב השימוש במשאף של Syqe לשימוש ביתי – בכפוף לקבלת האישורים המתאימים ממשרד הבריאות.

הבשורה הרפואית והחדשנות הטכנולוגית שמביא עמו משאף Syqe:

Syqe Medical, שהינה חברה ישראלית המפתחת טכנולוגיות למתן פרמצבטי של צמחים גולמיים בשאיפה – פיתחה משאף ייחודי וראשון בעולם המאפשר מתן מדיד של צמחים ברמת דיוק ובטיחות של תרופה. הצמח הראשון אותו הטמיעה החברה במשאף הינו קנאביס רפואי. החברה השלימה מספר ניסויים קליניים אשר הראו את דיוק המשאף ועמידתו בסטנדרטים פרמצבטיים למתן קנאביס בשאיפה. הטכנולוגיה של Syqe Medical מבצעת בצמח שינוי מבני בלבד, משמרת את כל תכונותיו ומאפשרת מתן בטוח, מדויק ומדיד באמצעות שאיפה.

ריכוז החומר הפעיל הניתן מצמח הקנאביס, כפי שנמכר בשנים האחרונות, אינו ידוע בדרך כלל, ולכן, בהיעדר מינון מדויק, לא ניתן היה עד כה להתייחס לקנאביס רפואי כטיפול רפואי מן המניין, דבר שהיקשה על החולים הזקוקים לטיפול זה וכן על הרופאים המטפלים.

Syqe Medical צופה כי משאף Syqe יחולל מהפיכה עולמית בתחום מאחר והוא מעניק לראשונה אפשרות להתייחס לקנאביס כטיפול רפואי מן המניין תוך שליטה מדויקת על המינון והתאמתו לחולה וכאבו. המשאף מאפשר לצוות הרפואי להעניק את המינון האופטימלי של צמח הקנאביס, כך שהמטופל יזכה להקלה בסימפטומים מהם הוא סובל תוך מזעור ההשפעות הפסיכו-אקטיביות. יתרון נוסף של המשאף נעוץ בכך שהוא מאפשר טיפול נוח וזמין לחולים שאינם מעוניינים לצרוך קנאביס באמצעות עישון.

“טבע ישראל נכנסת לתחום הקנאביס הרפואי מתוך מחויבות עמוקה למטופלים בתחום הכאב, שהינו אחד מתחומי הליבה של החברה”, אמר היום אבינועם ספיר, מנכ”ל טבע ישראל, מנהל אשכול מדינות אפריקה ומזרח-תיכון ומנהל החדשנות בשווקים המתעוררים: “טכנולוגיה מתקדמת ומכשור רפואי פורץ דרך – כמו אלו שפותחו על ידי Syqe Medical, ואשר מייצרים ערך טיפולי רב לחולה ולצוות הרפואי כאחד – משתלבים היטב באסטרטגיה של טבע ישראל, החורטת על דגלה חדשנות בכל תחומי פעילותה, אם בפיתוח מבית ואם בהשקעה או בחבירה לחברות הזנק ישראליות פורצות דרך”.

ע”פ הנתונים, במדינת ישראל נכון לשנת 2016 קיימים כ-26,000 רישיונות לצריכת קנאביס רפואי וההערכות הן שעד שנת 2018 מס’ הרישיונות יוכפל. בעוד שעד כה למשרדי הבריאות בארץ ובעולם לא היה מענה רפואי לרוב המטופלים הצורכים קנאביס באמצעות שאיפה (כ-90% מהמטופלים בעולם), משאף Syqe מעניק את הפתרון האולטימטיבי עבור חולים אלו ומאפשר להם לקבל את המינון האופטימלי עבורם ובכך להקל על סבלם באופן הטוב ביותר.

‘טבע ישראל’ ו- Syqe Medical עוסקות בימים אלו, בין היתר, בהקמת מערך תמיכה והדרכה לחולים ולצוותים הרפואיים שיהיה מורכב מצוות אחים ואחיות שיוקם במיוחד לשם כך. מטרת הצוות הנה להעניק לחולה שירות מלא והדרכה ותמיכה בעת השימוש במשאף Syqe לשם מקסום אפקטיביות הטיפול ובכפוף לקבלת האישורים המתאימים ממשרד הבריאות.

אודות משאף Syqe:

משאף Syqe המדיד הינו מכשיר רפואי ראשון מסוגו אשר פותח על ידי צוות מולטי דיסציפלינארי במשך 5 שנים של עבודה אינטנסיבית. המשאף מבקר טמפרטורה וזרימות אוויר בזמן אמת ומשלב מנגנון ייחודי להגברת היענות טיפולית והגברת הספיגה. בכך המשאף מאפשר רמת דיוק חסרת תקדים למתן בשאיפה. המשאף מיוצר בישראל ופותח באמצעות מדפסות תלת ממד מיוחדות של חברת Stratasys.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this