הביטוח הלאומי סניף תל אביב ערך מפגש עמותות העוסקות בנכות כללית שהשתתפנו בו ועלו בו נושאים שונים וחשובים שנבקש להביא לידיעתכם
1. הגשת תביעה לקצבת נכות וקצבת שירותים מיוחדים לפני גיל פרישה:
לעניין אדם שמתקרב לגיל פרישה (כיום גיל 67 בגברים וגיל 62 בנשים) וטרם הגיש תביעה לקצבת נכות או שירותים מיוחדים ומרגיש שעקב מצבו נפגע כושר השתכרותו והוא זקוק לעזרה בתפקוד היומיומי, מומלץ לפני גיל פרישה להגיש את תביעות אלו על מנת שלאחר גיל פרישה יוכל להמשיך לקבל שירותים מיוחדים (במקום שעות סיעוד) ולקבל קצבת נכות או זקנה – הגבוהה מבינהם.
2. מרכז יד מכוונת מטעם הביטוח הלאומי:
נבקש להביא לידיעתכם את מרכז יד מכוונת שזהו ייעוץ והכוונה חינם לוועדות רפואיות של הביטוח הלאומי. המרכז נותן סיוע והכוונה לפני הגשת תביעה לביטוח הלאומי והוא מתקיים כרגע בחיפה ובבאר שבע ואמור להיפתח גם בתל אביב ובירושלים. אומנם ניתן להגיע למרכזים בשעות קבלת קהל אך ניתן גם לפנות אליהם בטלפון ובמייל. במידה ואתם פונים למרכזים ולא מקבלים מענה אחרי מספר פניות, בבקשה יידעו אותנו כדי שנוכל ליידע אותם על פנייתכם.
מצ”ב פרטי אפשרויות הפנייה למרכזים:
1. מרכז יד מכוונת לתושבי באר שבע והדרום:
טלפון: 08-6831919
פקס: 08-6831918
מייל: yadm@mediton.co.il
כתובת: קניון הנגב, מגדל הקניון, קומה 5, באר שבע
2. מרכז יד מכוונת לתושבי חיפה והצפון:
טלפון: 04-9126885
פקס: 04-9126890
מייל: merkazy@femi.com
כתובת: רח’ פלי”ם 16
(בניין שערי משפט), חיפה
3. ייעוץ והכוונה בשיחת וידאו און ליין:
ניתן להתקשר: 04-9126889 ולקבוע שיחת וידיאו עם הרופא המומחה מטעם הביטוח הלאומי.
3. במפגש הדגישו נציגי הביטוח הלאומי את הנושאים הבאים שעל חלקם כבר פנינו אליכם ונבקש לציין אותם בצורה מסודרת:
4. לעניין הגשת תביעות:
1. בזמן הגשת תביעות, יש להגישן באופן מושלם ככל האפשר כולל כל התיעוד. לא מספיק מכתב מרופא משפחה או שהרופא יציין כי אדם אובחן בטרשת נפוצה בתאריך מסוים. זוהי תביעה חסרה. חשוב שהרופא ימלא בצורה מפורטת את כל בעיותיו של האדם. לצורך כך, חשוב לבוא לרופא עם רשימה ובה כל הקשיים בהם האדם נתקל ולהדגיש ולבקש ממנו כי יציין הכל בטפסים או במכתב שלו לביטוח לאומי. חשוב להגיש בתביעה את כל החומר הרפואי.
2. חשוב מאוד לציין את המייל של התובע בטופס התביעה. הדבר מקצר הליכים ומסייע בצורה משמעותית.
5. לעניין הכנה לוועדות רפואיות:
1. כדאי להסתכל באתר הביטוח הלאומי על הנחיות לוועדה רפואית. באתר ישנו סרטון איך להתכונן לוועדה רפואית ואפשר להיעזר בו.
2. לקראת הוועדה, לרשום את כל הבעיות ולבוא מוכנים כדי לציין את כל הפרטים בפני הוועדה. הועדה היא מספר דקות וחשוב בזמן קצר זה לציין את כל הקשיים. בנוסף, יש להביא את כל החומר הרפואי.
3. אנחנו ממליצים כי גם לרופא בבית חולים וגם לוועדה בביטוח הלאומי יגיע מלווה עם האדם. חשוב לעבור יחד לפני הפגישה אצל הרופא ולפני הוועדה על כל הפרטים כדי שאם האדם ישכח לציין משהוא, המלווה יסייע לו להשלים.
4. כאשר הרופא שואל את האדם איך הוא מרגיש, חשוב שהאדם יתאר בצורה אמיתית את מצבו בצורה מסודרת על פי רישום כאמור ויציין את כל הפרטים. לפעמים האדם אומר שהוא מרגיש טוב בתור תשובה סטנדרטית שהוא נותן כששואלים אותו מה שלומו והוועדה חושבת שזוהי אכן הרגשתו בחיי היומיום.
6. חברים הקשורים לסניף תל אביב:
במקום לטרוח לבוא לסניף ולהמתין בתור, ישנו שרות חדש וניתן להתקשר לטלפון 8321* לצורך קביעת תור. הנציג הטלפוני יכול להשיב על הרבה שאלות. בנוסף לקביעת התור, נציג מסניף תל אביב יחזור אל הפונה ויכול להיות שבעקבות שיחה טלפונית זו יתייתר הצורך והטרחה בהגעה לסניף. שירות זה אמור להיכנס בקרוב גם לסניף יפו ופתח תקווה.
7. לעניין שיקום מקצועי:
נציגי הביטוח הלאומי הדגישו כי הרבה אנשים זכאים לשיקום מקצועי ואינם נעזרים בשרות זה ולכן מומלץ כי אנשים שעומדים בתנאי הזכאות לשיקום מקצועי יפנו לבדיקת זכויותיהם ולמימושן.
8. מוקד טלפוני – האגף לייעוץ לקשיש:
הוקם מוקד ארצי המאויש ע”י מתנדבים ומתמחה בתחומים הנושקים לזקנה וניתן לפנות למוקד בטלפון 9696*.