ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » 2015 – Lemtrada / למטרדה (Alemtuzumab) בסל הבריאות 2015

2015 – Lemtrada / למטרדה (Alemtuzumab) בסל הבריאות 2015

בשורה לחולי טרשת נפוצה שמחלתם פעילה

עודכן 09.03.2016

למטרדה / Lemtradaו(Alemtuzumab)
בסל הבריאות 2015
בשורה לחולי טרשת נפוצה שמחלתם פעילה

חברת ג’נזיים שמחה לבשר לחברי האגודה כי התרופה למטרדה, לטיפול בטרשת נפוצה התקפית-הפוגתית, כלולה בסל הבריאות 2015, כקו טיפול מתקדם (שלישי והלאה) בחולים עם מחלה סוערת. ההוראות לשימוש בתרופה בחוזר המנהל הכללי של משרד הבריאות הינן: “חולים עם אבחנה של טרשת נפוצה התקפית (RRMS) ומחלה סוערת, אשר מיצו טיפול בלפחות 2 תכשירים הפועלים במנגנונים שונים לטיפול בטרשת נפוצה”

למטרדה הינה תרופה ביולוגית (נוגדן חד שבטי) המפחיתה באופן ניכר ומשמעותי את תדירות ההתקפים ומאטה מאד את התקדמות הנכות. ללמטרדה מנגנון פעילות חדשני. התרופה נצמדת באופן ספציפי לתאי הדם הלבנים מסוג לימפוציטים, אשר משתתפים בתהליך הדלקתי האחראי לפגיעה במיאלין, ומפחיתה מאד את רמתם. מיד לאחר מכן, מתחיל ייצור מחודש של לימפוציטים. תהליך זה מוביל לשיווי משקל חדש במערכת החיסון אשר אחראי להשפעה המיטיבה של התרופה.

למטרדה אושרה ע”י רשות התרופות האירופאית באוקטובר 2013, והינה משווקת בכ-40 מדינות בעולם. בנובמבר 2014 קיבלה את אישור ה- FDA האמריקאי. למטרדה אושרה ע”י משרד הבריאות הישראלי באוקטובר 2014.

דרך מתן הטיפול ייחודית – התרופה ניתנת בעירוי תוך-ורידי בשני מחזורי טיפול בלבד: במשך 5 ימים עוקבים בשנת הטיפול הראשונה. ואחרי שנה הפסקה, ניתן המחזור השני, במשך-3 ימים עוקבים. בניגוד לתרופות האחרות, דרך טיפול זו משחררת את החולים מהצורך בלקיחה יומית-שבועית-חודשית.

כ-20% מהחולים יזדקקו למחזור טיפולי שלישי. כ-5% יזדקקו למחזור טיפול רביעי.

למטרדה הפחיתה עד 69% את שיעור ההתקפים השנתי לעומת רביף בקו הראשון, והיא הפחיתה ב 49% את שיעור ההתקפים השנתי בהשוואה לרביף בקו טיפולי מתקדם.

מבחינת התקדמות הנכות: למטרדה הצליחה להוריד את הסיכון להתקדמות הנכות עד 71% בהשוואה לרביף בקו טיפול ראשון, וב- 42% בקו טיפולי מתקדם.

יתירה מזאת, לא רק שהתרופה הפחיתה את התקדמות הנכות, היא אף הוכיחה שיפור משמעותי במצב הנכות הקיימת אצל כשליש מהחולים.

מתוך נתונים שפורסמו בספטמבר 2014, לאחר 4 שנים, (שנתיים המחקרים המקוריים, ושנתיים הארכה) עולה כי האפקט הטיפולי של למטרדה נשמר אצל יותר משני שליש מהחולים שטופלו בתרופה במסגרת הניסויים הקליניים.

“תוצאות מחקר ההמשך מספקות עדות נוספת ליעילות הממושכת של למטרדה הן מבחינת מספר ההתקפים והן מבחינת הנכות של החולים”

לדברי פרופ’ אלאסדיר קולס, מרצה בכיר וחוקר מהמחלקה הקלינית למדעי המוח בקיימברידג’:

“רוב החולים המשיכו ליהנות מפעילות מופחתת של מחלתם, על אף העובדה שקיבלו את הטיפול האחרון בלמטרדה שלוש שנים קודם לכן!”

תופעות הלוואי של הלמטרדה הן תופעות לוואי הקשורות לעירוי, זיהומים והפרעות אוטואימוניות, (כולל ירידה בספירת טסיות הדם, מחלת כליה והפרעה בתפקוד בלוטת המגן). תופעות אלה ניתנות לטיפול רפואי מקובל במידה והן מתגלות בשלב מוקדם. לצורך כך ייערך מעקב חודשי צמוד של החולים הכולל בדיקות דם ושתן במשך 4 שנים מהעירוי האחרון.

למטרדה הינה התרופה השניה של חברת ג’נזיים לטיפול בטרשת נפוצה שנכנסת לסל הבריאות בישראל. התרופה הפומית אובג’יו כלולה בסל מ- 2014, לטיפול בחולי טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית, בקו ראשון ולאחר אירוע ראשון מבודד ( CIS).

פרטי האחות המדריכה של חברת ג’נזיים:
רונית מידן, נייד: 054-6333770

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this