ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » 2015 – טקפידרה (TECFIDERA) – טיפול במתן דרך הפה בכדורים לחולי טרשת נפוצה (Multiple Sclerosis) בחולים בקו טיפול ראשון

2015 – טקפידרה (TECFIDERA) – טיפול במתן דרך הפה בכדורים לחולי טרשת נפוצה (Multiple Sclerosis) בחולים בקו טיפול ראשון

עודכן 09.03.2016

טקפידרה (TECFIDERA) – טיפול במתן דרך הפה בכדורים לחולי טרשת נפוצה (Multiple Sclerosis) בחולים בקו טיפול ראשון

טרשת נפוצה הינה מחלה אוטואימונית כרונית של מערכת העצבים המרכזית. במרבית החולים, המחלה מתאפיינת בהתקפים חדים הבאים לידי ביטוי בפגיעה נוירולוגית באברים שונים בהתאם לאזור הפגיעה. לעתים ההתקפים הללו מותירים את החולה עם נכות קבועה. (Relapsing-Remitting).

הטיפולים התרופתיים הזמינים כיום מפחיתים את תדירות ההתקפים, מפחיתים את הפעילות הדלקתית במערכת העצבים המרכזית ומפחיתים את הנכות המצטברת.

טקפידרה (TECFIDERA) מוכללת בסל התרופות משנת 2014 יחד עם חמש תרופות נוספות הניתנות לטיפול בקו הראשון. טקפידרה היא טיפול חדש בעל מנגנון פעולה ייחודי הניתנת בצורת כדורים פעמיים ביום דרך הפה. מנגנון הפעולה הייחודי של טקפידרה מצד אחד מגן על תאי העצב ומצד שני מפחית את הפעילות המזיקה של המערכת החיסונית.

בשנת 2015 התפרסם מחקר אשר כלל 678 חולים. המחקר בדק את היעילות של טקפידרה פעמיים ביום לעומת אינבו בחולי טרשת נפוצה אשר טקפידרה הינה הטיפול הראשון אותו הם קיבלו למחלה.

במחקר, טקפידרה הראתה יעילות גבוהה והפחיתה ב-56% את תדירות ההתקפים לחולים שהם חולים בקו טיפול ראשון לעומת חולי אינבו. יתרה מכך, נראתה יעילות גבוהה לעומת אינבו במדדים נוספים כגון הפחתה בנכות מצטברת (EDSS) של 71%. כמו כן, במדדים של MRI נמצאה הפחתה של 68%-80% במספר הנגעים החדשים לעומת הפחתה אצל החולים שקיבלו אינבו.

תופעות הלוואי הנצפות ביותר במטופלים שנטלו טקפידרה היו אדמימות (Flushing) ותופעות של מערכת העיכול (כאבי בטן, שלשולים, בחילות). תופעות אלה נצפו בעיקר במהלך החודש הראשון לטיפול ופחתו בצורה משמעותית לאחר מכן.

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this