הכשרת עובדי האגודה – האדם העומד מולנו – חברי האגודה לטרשת נפוצה
צוות העובדות באגודה הוא מצומצם. על כל אחת מהעובדות מוטלות משימות שונות ומעבר לכך – כל אחת מייצגת את האגודה, ענה לטלפונים ונפגשת, כך או אחרת עם האנשים החולים בטרשת, שומעת אותם ונדרשת להתייחס ולענות
בעקבות כך, העלתה ג’נין את הרעיון, לאפשר לעובדות האגודה הזדמנות ללמידה, להעמקת הידע, להבנה – מי הוא האדם העומד מולם ? מה הן תחושותיו והרגשותיו, כאדם החולה במחלה כרונית ?
בנינו סדנא של ארבעה מפגשים. בסדנא הובאו חומרים מקצועיים מותאמים. הכוונה ללמד, להסביר ולחוות את הנושאים והקשיים העומדים בפני האדם החולה עצמו ובני משפחתו.
היום, לאחר ביצוע הסדנא אין לנו ספק, שהידע, ההבנה והחיבור שנעשו בין העובדות ובין המציאות של האנשים החולים, עוזרת ומאפשרת מתן שרות טוב יותר, רגיש ומכיל.
מטרתנו היא שכל אדם המתקשר לאגודה ולו בשאלה קטנה, ירגיש שהוא מדבר עם אנשים שמבינים אותו, מכבדים אותו ותומכים בו.
הנה חלק מהנושאים, הדיונים והשיחות שעברו בסדנא:
חולי כרוני – טרשת משנה את החיים, כך או אחרת. לשינויים בחיים, לשינוי בתפקודים, לקבלת החלטות, למציאת איזון מחודש מדי פעם – לכל אלו, אנשים זקוקים לתמיכה רגשית, מעבר לטיפול הרפואי במחלה. מהן הדרכים למתן וקבלת תמיכה רגשית ?
חולי כרוני דורש ‘תחזוקה’ רגשית ונפשית. כל שיחת טלפון לאגודה מהווה משאב של תמיכה לאדם החולה ובני משפחתו.
מענה בטלפון – מפגש ראשוני של האדם החולה עם האגודה, מהו המסר שחשוב לנו להעביר ? כיצד באמת מקשיבים לאדם שבצד השני?
ייעוץ טלפוני, מאפיינים, שיטות עבודה, עקרונות ניהול שיחה. פתיחה, גוף השיחה וסיום.
מתן לגיטימציה, ערכים וגבולות.
חששות ושאלות קשות. מה עושים עם שאלום קשות במיוחד ? איך עונים כך שאדם לא ייפגע וירגיש שאנו אתו.
עקרונות הקשבה פעילה עקרונות ההקשבה הפעילה, הפרעות ורעשים
סולם מסלאו – שלבים שכל אדם עובר בחייו. הכרת השלבים עוזרת לנו להבין את הפונה וכן מכוונת אותנו בשאלות שאנו שואלים אותו.
מעגלי תמיכה של האדם, חשיבותם, למידה ושיחה.
ערכים ואמונות – שיחה על שיפוטיות ואי שיפוטיות, כבוד לזולת. האם אני יכול לייעץ ולתמוך באדם שדעותיו מנוגדות לשלי ?
קבלת החלטות ובחירה אישית איך מתמודדים עם החלטות משמעותיות בחיים? מה עונים לפונה שמבקש שנחליט עבורו? לימוד ואימון של מודלים, תרגול.