ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » 2015 – אובג'יו – יעילות ונוחות של טבליה פעם ביום

2015 – אובג’יו – יעילות ונוחות של טבליה פעם ביום

עודכן 09.03.2016

אובג’יו – יעילות ונוחות של טבליה פעם ביום

Aubagio (Teriflunomide) הינה טבליה לטיפול בטרשת נפוצה התקפית. אובג’יו הינה תרופה המווסתת את מערכת החיסון. היא פועלת באמצעות עיכוב התרבות של לימפוציטים, אשר סבורים כי הם אלו שמובילים את תהליך המחלה בטרשת נפוצה ואחראים לתקיפת המיאלין. אובג’יו שומרת באופן כללי על תפקוד תקין של מערכת החיסון, ולכן הגוף עדיין יכול להילחם נגד זיהום, בזמן שהמטופל נוטל את התרופה.

אובג’יו מכילה את המרכיב הפעיל Teriflunomide. מרכיב זה הינו המטבוליט הפעיל של Leflunomide, המשמש לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית מאז 1998. ניסיון של למעלה מ-20 שנה עם תרופת האם.

אובג’יו נבדקה בתוכנית הפיתוח הקליני בין הגדולות ביותר בתחום הטרשת הנפוצה. במחקרים השתתפו כ-5000 חולים ברחבי העולם, וקיים עמה ניסיון של למעלה מ-10 שנים.

במחקרים שבדקו את השפעת התרופה כטיפול יחיד, TEMSO) TOWER) נמצאה ירידה של עד 36% בתדירות ההתקפים השנתית, וירידה של עד 31% בהתקדמות הנכות בהשוואה לתרופת אינבו. התוצאות חזרו על עצמן בשני מחקרים שונים.

במחקר TENERE, נמצא כי יעילות אובג’יו הייתה דומה לזו של טיפול בתרופה מקובלת ויעילה מסוג ושביעות הרצון של המטופלים הייתה גבוהה בקרב המטופלים בקבוצת האובג’יו.

במחקר TOPIC בחולים אחרי התקף מבודד ראשון (CIS), הסיכון לפתח טרשת נפוצה מאובחנת ירד ב-43% עם אובג’יו. הסיכון להתקף או נגע חדש ב-MRI ירד ב- 35%. כמו כן, בכנס הנוירואימונולוגי העולמי שהתקיים באוקטובר האחרון פורסמו נתונים לגבי אובג’יו אשר מאט משמעותית את איבוד נפח המוח (אטרופיה מוחית) לעומת פלצבו.

פרופיל הבטיחות מאפשר טיפול בתרופה בקו ראשון, או בקו שני למי שנכשל עם התרופות המקובלות האחרות בקו הראשון. תופעות הלוואי הינן מתונות ולרוב הפיכות: עליה באנזימי כבד, הידלדלות קלה וחולפת של השיער, שלשול.

אובג’יו אסורה לשימוש בהריון. על נשים בגיל הפוריות להשתמש באמצעי מניעה יעילים בעת נטילתה. במידה ונעשה שימוש בהריון, קיים תהליך מואץ לפינויה מהגוף תוך 11 ימים ע”י כדורי כולסטירמין.

אובג’יו הינה טבליה קטנה בגודלה, ולכן נוחה גם לחולים עם קשיי בליעה. ניטלת פעם ביום ללא קשר למזון. יתרונה הוא בשיפור ההיענות של החולים לטיפול. המינון המשווק בישראל הינו 14 מ”ג.

התרופה אושרה ע”י ה-FDA ועל ידי הרשות האירופאית, ומשווקת בהצלחה בארצות רבות בעולם.
בישראל: אובג’יו נכנסה לסל הבריאות בשנת 2014 וקיבלה את אישור משרד הבריאות בפברואר 2014, זמינה בכל קופות החולים.

ההתוויה היא של טיפול בקו ראשון במחלת טרשת נפוצה התקפית, וכן טיפול ב CIS- התקף מבודד ראשון.

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this