ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » 2016 – המרכז לטרשת – הדסה, עין כרם, ירושלים

2016 – המרכז לטרשת – הדסה, עין כרם, ירושלים

עודכן 27.02.2016

המרכז לטרשת – הדסה, עין כרם, ירושלים

המרכז לטרשת נפוצה בהדסה, הוא מרכז רב תחומי המרכז את הטיפול והמעקב בחולי טרשת נפוצה באיזור ירושלים והסביבה ומהווה REFERENCE CENTER לחולים מרחבי הארץ ומחו”ל.

החולים נבדקים הן על ידי רופאים של המרכז החדש והן על ידי רופאים מהמחלקה הנוירולוגית. ומקבלים בנוסף הערכה ע”י רופאים מומחים באורולוגיה (דרכי השתן ובעיות מין), שיקום (בעיות מוטוריות), כאבים וספסטיות, נוירואופתלמולוגיה (בעיות ראייה) וע”י פסיכולוג המרכז, ירדן לווי (לבעיות פסיכולוגיות וקוגנטיביות).

הערכת החולה במרכז לטרשת נפוצה

במרכז לטיפול ואבחון טרשת נפוצה החולים עוברים הערכה הכוללת בדיקות אימונולוגיות חדישות כגון זיהוי נוגדנים כנגד אינטרפרונים, זיהוי נוגדנים המכוונים כנגד חלבונים של החומר הלבן במוח וחוט השדרה ועוד. בדיקות אלו יכולות לעזור לאבחון מדויק יותר של המחלה ולסווג של המחלה אצל כל חולה וחולה על פי מאפיינים אימונולוגים, על מנת להתאים טיפול יעיל, באופן אישי (individualized).

כמו כן, ניתן לקבל יעוץ לצרכים הסוציאליים היחודיים של החולים בעזרתן של אחות (גב’ מיכל מור) ועובדת סוציאלית, שתיהן עם נסיון רב שנים בטיפול בחולי טרשת נפוצה

הדסה: מרכז מצויינות לאבחון וטיפול בטרשת נפוצה

המייחד את היחידה שלנו הוא השילוב של הטיפול הקליני יחד עם המחקר האימונולוגי שמתבצע במעבדה הנוירואימונולוגית והמחלקה הנוירולוגית, שמאפשרים פיתוח וישום ישיר של טיפולים חדשניים למחלה, לדוגמא, שימוש בתרופות אימונומודולטוריות חדישות (LINOMIDE ו- LAQUINIMOD), טיפול עם חיסון על ידי תאיים לימפוציטארים מסוג -T, והשתלות תאי גזע השתלות מח עצמות והשתלות תאי MSC כטיפול לעידוד צמיחה חדשה של נוירונים ותאים יוצרי מיאלין, והגנה על רקמת המוח. טיפולי השתלות תאים פותחו לראשונה במעבדתנו וניתנים במסגרת ניסויים קליניים אך ורק ביחידה במרכז רפואי הדסה, בירושלים.

פרופ. דימיטריוס קרוסיס, מומחה לנוירואימונולוגיה (ויו”ר החברה הישראלית לנוירואימונולוגיה) ויו”ר הוועדה הרפואית המייעצת של האגודה הישראלית לטרשת נפוצה ונציג ישראל בפורומים האירופאים הגדולים הקשורים לטרשת נפוצה, מנהל את המרכז והיחידה לנוירואימונולוגיה. פרופ’ קרוסיס יזם בשנים האחרונות מחקרים קליניים שונים עם תרופות חדישות כמו לינומייד, עם חיסון ע”י תאי T ועם השתלות תאי גזע בטרשת נפוצה. פרוייקט טיפולי זה מקבל לאחרונה תנופה תוך שיתוף פעולה עם מרכזים אחרים בעולם, ומהווה תקוה גדולה לכל המחלות הניווניות של מערכת העצבים.

במרכז צוות נוירולוגים בכירים.

פרופ’ דימיטריוס קרוסיס, מנהל המרכז לטרשת נפוצה, יו”ר החברה הישראלית לנוירואימונולוגיה, יו”ר המועצה הרפואית המייעצת של האגודה הישראלית לטרשת נפוצה (ע”ר).

פרופ’ תמיר בן חור, מנהל המחלקה הנוירולוגית, חבר המועצה הרפואית המייעצת של האגודה הישראלית לטרשת נפוצה (ע”ר).

פרופ’ עודד אברמסקי, רופא בכיר, המחלקה הנוירולוגית, יו”ר כבוד של החברה הישראלית לנוירואימונולוגיה, נשיא המועצה האירופאית לטרשת נפוצה לשעבר. יו”ר כבוד של המועצה הרפואית המייעצת של האגודה לטרשת נפוצה.

ד”ר עדי וקנין, המרכז לטרשת נפוצה, גזברית החברה הישראלית לנוירואימונולוגיה, חברת המועצה הרפואית המייעצת של האגודה הישראלית לטרשת נפוצה (ע”ר).

ד”ר פטרו פניוטה

ד”ר עמי ורבר

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this