ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » 2014 – טקפידרה (TECFIDERA) – טיפול פומי קו ראשון לטרשת נפוצה

2014 – טקפידרה (TECFIDERA) – טיפול פומי קו ראשון לטרשת נפוצה

עודכן 09.03.2016

טקפידרה (TECFIDERA)
טיפול פומי קו ראשון לטרשת נפוצה

(Multiple Sclerosis) בסל התרופות

טרשת נפוצה הינה מחלה אוטואימונית כרונית של מערכת העצבים המרכזית. המחלה מתאפיינת בתהליכים דלקתיים ודגנרטיביים הפוגעים בהולכה העצבית במח ובחוט השדרה ,משפיעים על תפקוד הגוף כולו  וגורמים לנזק כרוני ולנכות מצטברת.

בישראל כ-5000 חולים במחלה ומדי שנה מאובחנים מעל 150 חולים חדשים. המחלה מופיעה בד”כ

במרבית החולים , המחלה מתאפיינת בהתקפים חדים , הבאים לידי ביטוי בפגיעה נוירולוגית באברים שונים בהתאם לאזור הפגיעה. לעתים , ההתקפים הללו מותירים את החולה עם נכות קבועה. (Relapsing-Remitting).

הטיפולים התרופתיים הזמינים היום מפחיתים את תדירות ההתקפים , מפחיתים את הפעילות הדלקתית במערכת העצבים המרכזית ומפחיתים את הנכות המצטברת.

בסל התרופות מוכללות  שש תרופות לטיפול בחולי טרשת בקו הראשון. ארבע מהן ניתנות בזריקה בתדירות משתנה ואילו שתיים נוספות ניתנות באופן פומי.

טקפידרה (TECFIDERA) , היא טיפול פומי חדש בעל מנגנון פעולה ייחודי. שני מחקרים מרכזיים (פאזה 3) בחנו את היעילות והבטיחות של טקפידרה לעומת פלסבו.

בשני המחקרים הללו, טקפידרה הראתה יעילות גבוהה והפחיתה ב-50% את תדירות ההתקפים בשנה לעומת פלסבו. יתרה מכך , נראתה יעילות גבוהה לעומת פלסבו במדדים נוספים כגון : הפחתה בנכות המצטברת , הפחתה בהופעת נגעים חדשים בהדמיית MRI (היכולים להעיד על פעילות מחלה) ושיפור במדדי איכות חיים.

תופעות הלוואי הנצפות ביותר במטופלים שנטלו טקפידרה היו אדמימות (Flushing) ותופעות של מערכת העיכול. תופעות אלה נצפו בעיקר במהלך החודש הראשון לטיפול ופחתו בצורה משמעותית לאחר מכן. בעקבות הניסיון המצטבר ישנן דרכים להקל על תופעות לוואי אלו  וצוות אחיות הטרשת של מדיסון מלווה כל מטופל במטרה לסייע ולהקל על ההתמודדות בתופעות הלוואי.

Tecfidera נכנסה לסל התרופות בינואר 2014 כקו ראשון למטופלי טרשת מסוג התקפי נסיגתי והצטרפותה לטיפולים הקיימים חוללה מהפך בטיפול בטרשת נפוצה.

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this