ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » שיפור במוגבלות הפיסית כמדד להצלחת הטיפול בטיסברי

שיפור במוגבלות הפיסית כמדד להצלחת הטיפול בטיסברי

עודכן 24.06.2014

שיפור במוגבלות הפיסית כמדד להצלחת הטיפול בטיסברי

אחד המאפיינים של מחלת הטרשת הנפוצה הוא בפגיעה ביכולת הפיסית של הגוף. פגיעה זו מצטברת עם השנים ונחשבת לאחת המטרות הטיפוליות החשובות בהתמודדות עם המחלה. 

עם ההתקדמות במחקר ובאופציות הטיפוליות בטרשת נפוצה ניתן היום להתמודד בהצלחה עם ההצטברות במוגבלות הפיזית המאפיינת את המחלה. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Multiple Sclerosis Journal בחודש מארס 2011 , מראה לראשונה כי המתמודדים עם טרשת נפוצה מסוג התקפי נסיגתי (Relapsing-Remitting Multiple Sclerosis), נשארו במצב יציב או אף הראו שיפור במוגבלות הפיסית תחת הטיפול בטיסברי בתקופה של שנתיים בלבד. 

הנתונים שנאספו במחקר, מתבססים על קבוצה של כ-1000 חולים שהשתתפו במחקר שבדק את היעילות של טיסברי מול טיפול דמה (פלצבו). במחקר בדקו כיצד הושפע מדד ה- EDSS (סולם מקובל להערכת המוגבלות הפיסית), משנתיים של טיפול בטיסברי. 

התוצאות שהתקבלו מראות כי 29% מהמטופלים בטיסברי חוו שיפור מתמשך (מעל 12 שבועות) במוגבלות הפיסית כפי שנמדד בEDSS-. כמו כן נמצא כי טיסברי הגדיל את הסיכוי לשיפור במוגבלות הפיסית ב 69% במשך שנתיים. בנוסף, 56% מהחולים הדגימו מגמה של יציבות בציון הEDSS-. 

תוצאות המחקר עולה גם כי שיפור מתמשך במדד ה- EDSS היה ביחס ישיר לשיפור איכות החיים של המטופלים. 

טיסברי הינו הטיפול הראשון שבו חולים מציגים ירידה לאורך זמן במדד ה-EDSS, דבר המצביע על שיפור ואף היפוך בתסמיני המחלה. יתכן מאד שההסבר לנתונים המרשימים מקורו בירידה המשמעותית בקצב ההתקפים בקבוצת הטיסברי. 

בכל המחקרים שנעשו עד כה עם מגוון הטיפולים הקיימים, לא נצפתה תמונה דומה של שיפור ואף העלמת הסימנים הקליניים של המחלה כפי שעולה ממחקר זה .

הטיפול בטיסברי ניתן בהמלצת רופא נוירולוג במרפאת טרשת נפוצה, בכפוף להנחיות סל התרופות. לפרטים נוספים ניתן לפנות לרופא המטפל.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this