ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » 2017 – ה- FDA אישר את ™OCREVUS של חברת רוש (אוקרליזומאב) לטיפול בצורות התקפיות ומתקדמת ראשונית של טרשת נפוצה

2017 – ה- FDA אישר את ™OCREVUS של חברת רוש (אוקרליזומאב) לטיפול בצורות התקפיות ומתקדמת ראשונית של טרשת נפוצה

עודכן 05.04.2017

ה- FDA אישר את ™OCREVUS של חברת רוש (אוקרליזומאב) לטיפול בצורות התקפיות ומתקדמת ראשונית של טרשת נפוצה

פרסום לעיתונות – באזל, 29 במרץ 2017

  • הטיפול משנה-מהלך מחלה הראשון והיחיד שאושר לטרשת נפוצה ראשונית מתקדמת (PPMS) – אחת הצורות הגורמת למגבלות הקשות ביותר של טרשת נפוצה (MS)
  • אפשרות טיפול חדשה וחשובה עבור אנשים עם צורות התקפיות שלMS ((RMS שהוכיחה יעילות טובה יותר בשלושה סמנים עיקריים של פעילות המחלה.
  • פרופיל תועלת-סיכון מועדף הודגם בשלושה מחקרי פאזה III נרחבים הכוללים אוכלוסיית מטופלים מגוונת, כולל מטופלים בשלבי מחלה מוקדמים

חברת רוש (SIX: RO, ROG; OTCQX: RHHBY) הודיעה היום כי רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) אישרה את ™OCREVUS (אוקרוואס, אוקרליזומאב) כתרופה הראשונה והיחידה עבור שתי הצורות של טרשת נפוצה, התקפיות ומתקדמת ראשונית. למרבית האנשים עם טרשת נפוצה יש צורה התקפית או מתקדמת ראשונית של טרשת נפוצה בעת האבחון.

“אישור אוקרוואס על ידי ה- FDA הוא תחילתו של עידן חדש עבור קהילת הטרשת הנפוצה ומייצג התקדמות מדעית משמעותית עם הטיפול הראשון מסוגו הממוקד בתאי B”, כך לדברי ד”ר סנדרה הורנינג, מנהלת רפואית ראשית וראש מחלקת פיתוח המוצרים הגלובלי בחברת רוש. “עד כה, ה- FDA לא אישור כל טיפול עבור קהילת טרשת נפוצה מתקדמת ראשונית, וחלק מהאנשים עם צורות התקפיות של טרשת נפוצה ממשיכים לחוות את פעילות המחלה ואת התקדמות הנכות למרות טיפולים זמינים. אנו מאמינים כי לאוקרוואס, הניתן כל שישה חודשים, קיים פוטנציאל לשנות את מהלך המחלה באנשים עם טרשת נפוצה, ואנו מחויבים לסייע בהנגשת התרופה לאנשים היכולים להפיק תועלת ממנה”.

בשני מחקרי פאזה III  זהים ( OPERA I ו- OPERA II), אוקרוואס הוכיחה יעילות גבוהה יותר בשלושת הסמנים העיקריים של פעילות המחלה, על ידי הקטנת שיעור ההתקפים השנתי בכמעט מחצית, האטה בהחמרת המוגבלות והפחתה משמעותית של נגעי MRI.

במחקר נפרד פאזה III ב- PPMS (ORATORIO), טיפול באוקרוואס היה הראשון והיחיד שהאט באופן משמעותי את התקדמות הנכות והקטין את הסימנים לפעילות המחלה במוח (נגעי MRI), בהשוואה לפלצבו עם מעקב חציוני של שלוש שנים. שיעור דומה של מטופלים בקבוצת האוקרוואס חוו תופעות לוואי ותופעות לוואי רציניות בהשוואה למטופלים בקבוצת הפלצבו במחקר ה- PPMS.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר הכרוכות באוקרוואס בכל מחקרי פאזה III היו תגובות לעירוי ודלקות בדרכי הנשימה העליונות, שהיו ברובן קלות עד בינוניות בחומרתן. תוצאות משלושת מחקרי פאזה III אלו פורסמו לאחרונה ב- 19 בינואר 2017 בגיליון ה- New England Journal of Medicine (NEJM) 2.

“זהו יום מרגש עבור כל אדם שחלה בטרשת נפוצה, מחלה הפוגעת בשיא חייו של אדם כאשר היא או הוא עשויים להתחיל קריירה או חיי משפחה”, כך לדברי ג’ון הלפר, MSN, APN-C, MSCN, FAAN, מנכ”ל בקונסורציום למרכזי MS. “חיכינו רבות לאישור אוקרוואס על ידי ה- FDA היות והתרופה לא רק מציעה אפשרות טיפול חדשה ויעילה באנשים עם טרשת נפוצה התקפית, אלא היא גם הטיפול משנה-מחלה הראשון המותווה לטרשת נפוצה מתקדמת ראשונית, סוג של מחלה כרונית זו הגורם למוגבלות חמורה. עבור אנשים רבים החיים עם טרשת נפוצה, אישור זה של ה- FDA הוא מקור לתקווה”.

הבקשה לאישור שיווק (MAA) של אוקרווס גם עברה ולידציה על ידי רשות התרופות האירופית (EMA) ונמצאת כעת בבדיקה.

 אודות אוקרוואס® (אוקרליזומאב)

אוקרוואס הוא נוגדן מונוקלונלי מואנש (humanised) שתוכנן להתמקד באופן סלקטיבי בתאי B החיוביים ל- CD20, תאי חיסון מסוג ספציפי, להם מיוחסת תרומה מרכזית לפגיעה במיאלין (חומר בידוד ותמיכה עבור תאי העצב) ובאקסונים (תאי העצב). פגיעה זו בתאי העצב עלולה להוביל למוגבלות בחולי טרשת נפוצה. בהסתמך על מחקרים פרה-קליניים, אוקרוואס נקשר לחלבוני CD20 המתבטאים על פני השטח של תאי B מסוימים, אך לא על תאי הגזע או תאי הפלסמה, ולפיכך תפקודים חשובים של מערכת החיסון ניתנים לשימור

אוקרוואס ניתנת בעירוי תוך-ורידי כל שישה חודשים. המינון הראשון ניתן כשני עירויים של 300 מ”ג במרווח של שבועיים. המינונים הבאים ניתנים כעירויים בודדים של 600 מ”ג.

אודות המחקרים OPERA I ו- OPERA II בצורות התקפיות של טרשת נפוצה

המחקרים OPERA I ו- OPERA II הם מחקרי פאזה III אקראיים, כפולי-סמיות, כפולי-דמה, רב-מרכזיים כלל-עולמיים להערכת היעילות והבטיחות של אוקרוואס (מנת 600 מ”ג הניתנת בעירוי תוך-ורידי אחת ל- 6 חודשים).

ב- 1,656 חולים עם צורות התקפיות של טרשת נפוצה. במחקרים אלה, טרשת נפוצה התקפית (RMS) הוגדרה כטרשת נפוצה מסוג התקפי-נסוג (RRMS) וטרשת נפוצה מתקדמת משנית (SPMS) עם התקפים.

 על המחקר ORATORIO בטרשת נפוצה מתקדמת ראשונית

מחקר ORATORIO הוא מחקר פאזה III אקראי, כפול-סמיות, רב-מרכזי כלל-עולמי להערכת היעילות והבטיחות של אוקרוואס (מתן מנת 600 מ”ג בעירוי תוך-ורידי אחת ל- 6 חודשים הניתנת כשני עירויים של 300 מ”ג במרווח של שבועיים) בהשוואה לפלצבו ב- 732 חולי PPMS. שלב הטיפול הסמוי במחקר ORATORIO נמשך עד אשר כל המטופלים קיבלו אוקרוואס או פלצבו במשך לפחות 120 שבועות והושג מספר מוגדר מראש של אירועי התקדמות מוגבלות מאושרת (CDP) בכלל המחקר.

להלן סיכום הנתונים ממחקרי OPERA I, OPERA II ו- ORATORIO התומכים באישור זה.

נתוני מפתח בחולי RMS שטופלו באוקרווס הראו:

  • הפחתה יחסית בשיעור ההתקפים השנתי (ARR) ב-46% וב-47% בהשוואה לתרופה אחרת.
    במהלך פרק זמן של שנתיים במחקרי OPERA I ו- OPERA II , בהתאמה (p<0.0001 ו-p<0.0001).
  • הפחתת הסיכון היחסי להתקדמות מוגבלות מאושרת (CDP) ב- 40% , אשר נמשכה 12 שבועות,
    בהשוואה לתרופה אחרת. בניתוח מקובץ (pooled) של מחקרי OPERA I ו- OPERA II, כפי שנמדד באמצעות Expanded Disability Status Scale (EDSS) (p=0.0006).
  • הפחתה יחסית במספר הכולל של נגעים מואדרים בגדוליניום ב-T1 ב- 94% וב- 95% בהשוואה
    לתרופה אחרת במחקרי OPERA I ו- OPERA II, בהתאמה (p<0.0001 ו-p<0.0001).
  • הפחתה יחסית במספר הכולל של נגעים חדשים ו/או נגעים מוגדלים ב-T2 ב- 77% וב-83% בהשוואה לתרופה אחרת במחקרי OPERA I ו- OPERA II, בהתאמה (p<0.0001 ו-p<0.0001).

נתוני מפתח בחולי PPMS שטופלו באוקרווס הראו:

  • הפחתת הסיכון היחסי ל- CDP ב-24% , אשר נמשכה לפחות 12 שבועות בהשוואה לפלצבו, כפי שנמדד באמצעות EDSS (p=0.0321).
  • שינוי ממוצע של 0.39- סמ”ר בנפח הנגעים המוחיים ההיפראינטנסיים ב-T2 לעומת שינוי ממוצע של 0.79 סמ”ר בנפח במטופלים שטופלו בפלצבו במשך מעל 120 שבועות (p <0.0001).
  • הפחתה של 25 אחוז בסיכון היחסי בשיעור החולים עם 20 אחוז החמרה במשך הזמן הדרוש להליכה למרחק 25 רגל שאושר לאחר 12שבועות.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר הכרוכות באוקרוואס בכל מחקרי פאזה III היו תגובות לעירוי ודלקות בדרכי הנשימה העליונות, שהיו ברובן קלות עד בינוניות בחומרתן. תופעות לוואי רציניות פוטנציאליות עשויות לכלול תגובות לעירוי, זיהומים וממאירות, לגביהן נדרשת בדיקה שגרתית בלבד בהתבסס על הגיל וההיסטוריה הרפואית.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this