ראשי » Важные сообщения в связи с эпидемией COVID-19 » סקס, מגע וזוגיות בימי הקורונה – לחולי טרשת נפוצה

סקס, מגע וזוגיות בימי הקורונה – לחולי טרשת נפוצה

שלי ורוד, יועצת זוגית ומינית בקליניקה בתל אביב ומטפלת מינית במרפאה לטיפול מיני, בית החולים השיקומי רעות

עודכן 01.04.2020

לאחרונה, בעקבות וירוס הקורונה, הרבה חולי טרשת נפוצה שואלים שאלות לגבי מגע, נשיקות, וקיום יחסי מין. המגע הוא מקור האושר ותחושת חום וקרבה עבור רבים מאתנו, אך לצערנו הוא הפך לפעילות אסורה למי שלא גר באותה דירה, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. כולנו מבינים כי וירוס הקורונה יכול לעבור מאדם לאדם דרך מגע, העברה טיפתית דרך שיעול או התעטשות ורוק, מה שמעלה לרבים מאיתנו את החשש להתנשק ואף לקיים יחסי מין. אז בואו ננסה לעשות קצת סדר ואולי לתת לכם אפשרויות בטוחות יותר למימוש מיני.

נתחיל מההנחיות שיש לנו היום לגבי מין. כמו שציינתי, למי שלא גר באותו הבית אין לבוא במגע כלל וזה כמובן כולל מגע מיני. אם אתם גרים באותו בית ושניכם בבידוד ולא נפגשים עם אנשים אחרים, ואתם חשים בטוב, אפשר לגעת זה בזו וגם לקיים יחסי אישות. עם זאת, חשוב לציין כי אם אתם לא חשים בטוב יש להימנע ממגע.

בכל מקרה, ולפני שפועלים, לכל מי שעדיין חושש, זה בהחלט מובן. אתם בקבוצת סיכון גבוהה יותר כיוון שערכת החיסון שלכם חלשה, ולכן אני ממליצה בחום להתייעץ עם הנוירולוג המטפל שלכם לגבי כל נושא שקשור למגע. היום אפשר לעשות זאת גם דרך קביעת תור טלפוני וגם דרך אימייל.

סקס בטוח

מה שכן בטוח עבור כולנו הוא אוננות. זה המין הכי בטוח שיש כיום, רק חשוב לשטוף את הידיים (וכל צעצועי המין) במים וסבון לפחות 30 שניות לפני ואחרי מגע עם עצמכם. אחרי כל שימוש יש לשים את צעצועי המין במקום שאף אחד לא יכול לגעת.

דרכים יצירתיות לבני זוג שלא גרים יחד

עבור זוגות שלא גרים יחד, יש את האפשרות לחוות יחסים מיניים ללא מגע באופן קליל וארוטי בשיחות טלפוניות או דרך אפליקציות של וידאו צ’אט, כמו וואטסאפ או זום, עם או בלי וידאו. וכמובן לאוהבי הכתיבה, תמיד יש את הסקסטינג, שזה בעצם שליחת הודעות טקסט בעלות אופי מיני או ארוטי כמו בספרים.

דרכים אלו יכולות להיות המשחק המקדים שלכם לסקס וירטואלי, והן בהחלט עוזרות לשחרור האנרגיה המינית, שחרור לחץ נפשי, וחיזוק התשוקה. חשוב רק לעשות זאת עם מישהו/י שאתם סומכים עליו או עליה ומכירים היטב!

למי שלא אוהב את הדרכים המודרניות, או לא יכול לאונן מסיבות של דת, וגם לכל מי שחושש לקיים יחסי מין גם אם אתם יחד בבידוד, אל תתייאשו, כי בתקופה זו אפשר בהחלט לחזק את מערכת היחסים ולהשקיע באהבה.

חשוב גם להבין כי לרבים מאיתנו אין חשק מיני בתקופה זו, וזה בסדר גמור. אז הנה מספר רעיונות לרענון זוגי וחיזוק בתקופה הקרובה.

השקעה בזוגיות

ההמלצה הראשונה שלי היא להתחיל בחיזוק התקשורת ולקבוע, באופן קבוע (פעם בשבוע), דייט המיועד לשיחה שבועית על הזוגיות. זה יכול כמובן לכלול דאגות בהקשר לזוגיות במצב של היום ונתינת תמיכה, וגם על דברים שמפריעים לכם זה מול זו, אבל עם דרכים לשיפור. בנוסף, זה עשוי לכלול מטרות חדשות לעתיד הזוגיות שלכם כמו חוגי אומנות או טיולים עתידיים שתרצו לעשות יחד, ועוד!

המלצה אחרונה להיום, היא לעשות לכם דייט רומנטי אחד לפחות פעם בשבוע. נכון, אתם בבית, בבידוד, אבל רומנטיקה יכולה להתקיים בכל מקום, כל מה שהיא דורשת זה תאורה עדינה, מוזיקה טובה, אוכל טעים, והרבה תשומת לב ואהבה. אפשר לארגן אמבטיה לאחד/ת מכם כאשר השני יושב ליד, לראות סרט רומנטי יחד בסלון, ואפילו לשבת במרפסת וליהנות מארוחת ערב לאור נרות באווירה נעימה. העיקרון הוא ההשקעה ותשומת לב אבל באופן רומנטי – ממש כמו בימים הראשונים בהם הכרתם.

מאחלת חג פסח שמח לכולכם

שלי ורוד
יועצת זוגית ומינית בקליניקה בתל אביב
ומטפלת מינית במרפאה לטיפול מיני, בית החולים השיקומי רעות
www.shellyvarod.co.il

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this