לכבוד,
משרד הבריאות,
תלונות הציבור משרד הבריאות,
עיתונות ותקשורת הרחבה

שלום רב,

במשך תקופה אני מקבל טיפול בשם Tysabri שידוע כטיפול חדשני לטרשת נפוצה. את הטיפולים הראשונים קיבלתי במרכז ל-MS בתל השומר.

לאחרונה ביקשתי וחזרתי על בקשתי שוב ושוב לראות רופא במחלקה לטרשת נפוצה, אך נעניתי בשלילה חד משמעית ובגסות רוח.

זה כבר כמה ימים שאיני מרגיש טוב ואף נוירולוג בארץ לא יכול לראות אותי ולקבל אותי לבדיקה מסכנה של 20 דקות לכל היותר. הצעתי לפרופסור אחירון, מנהלת המרכז לטרשת נפוצה, שאני אחליף טיפול אפילו רק שתרשה לרופא לבדוק אותי. אני ללא MRI כלל, ומרגיש מוזנח נורא מכל ההתייחסות וההתנהלות כלפיי.

יצרתי קשר כבר שלושה ימים ברציפות מהבוקר עד הצהריים או אחר הצהריים עם המרכז לטרשת נפוצה בתל השומר והתחננתי בפניהם שיאשרו לי שהרופא המטפל שלי, שמבחינתו מוכן ורוצה לקבל אותי, אכן יקבל אותי, אך נתקלתי בשלילה יוצאת דופן. מזכירתה של פרופסור אחירון, הגברת מורן, ענתה לי בצורה לא יפה ונורא פוגעת ומעליבה לפנייה שלי, פרופסור אחירון עוד שקלה שאני אגיע אך משום מה הכול מתנפץ ברגע שאני מתקשר לשאול מה מצב בקשתי. אני נתקל ביחס עוין ולא יפה כלל, למרות הדחיפות של הבדיקה כששבתי על בקשתי וצרחתי על מצב בריאותי הלקוי, אני במצב שבו אני מרגיש שאני צועק וזועק ואת צעקתי שומעים אך מתעלמים ממנה במצח נחושה. איני יודע מנוח ושקט נפשי ממקרה מעליב ומשפיל זה. מבחינתם, מצב רפואי גרוע ככל שיהיה ניתן להזנחה ולא משנה מה יקרה ומה יעלה בגורלי עקב הפניות החוזרות אליהם. לא נשקלת בכובד ראש פנייתי ועל כך אני נסער מאוד.

במיוחד בטרשת נפוצה מצב שכזה יהיה הרה אסון, אך לא נראה שדבר זה מזיז למישהו כלל, פרט מהרופא המטפל ששם ונמנע ממנו לקבל אותי.

אני רואה זאת בחומרה רבה.

לירון קדוש,
חבר מטה מאבק הנכים בישראל וחבר האגודה לטרשת נפוצה,

העתקים:
משרד הבריאות
תלונות הציבור משרד הבריאות
עיתונות ותקשורת הרחבה