טרשת נפוצה – תזונה ותוספי מזון

טרשת נפוצה היא מחלה כרונית הגורמת להידרדרות של ציפוי המגן סביב העצבים, במוח וחוט השדרה.

המחלה הורסת את תאי האוליגודנדרוציטים, תאים אשר אחראים על יצירה ושמירה של שכבות שומניות – המכונות מיאלין – המסייעות לנוירונים להוליך זרם חשמלי.

אוליגודנדרוציט, הוא סוג של תא מוח שתפקידו העיקרי הוא לתמוך במערכת העצבים המרכזית. תאים מסוג זה מייצרים את המיאלין, אשר מורכב מ – 80% שומן ו – 20% חלבון. זהו אחד המרכיבים החשובים המשפיעים על האינטליגנציה של האדם.

טרשת נפוצה היא תוצאה של איבוד חלקי או מלא של המיאלין.

המחלה פוגעת בעיקר בנשים בגילים 25 – 50. המחלה מתקדמת לאט ואפשר שתסמיני המחלה ייסוגו לתקופה מסוימת אך המחלה תמשיך לדגור בגוף. בהמשך, המחלה תתקוף בעצמה רבה יותר.

סימני המחלה מאוד מגוונים: הפרעות וקשיים בדיבור ובראייה, דיבור מבולבל, חולשה, סחרחורות, פגיעה בשלפוחית השתן ובמעיים, פגיעה בקואורדינציה, אבדן שיווי משקל ואי-יציבות רגשית.

הטיפול במחלה הוא תרופתי, אך רפואה אלטרנטיבית יכולה לתמוך ולסייע בצמצום המחלה באופן משמעותי.

הגורמים למחלה הם לחץ ממושך או טראומה רגשית, תזונה לא נכונה וממושכת וזיהום פנימי.

מה אני ממליצה כדי להקל על התפקוד היום יומי וההתמודדות עם המחלה:

  • מנוחה מספקת ורצופה, פעילות גופנית המותאמת למצבו של החולה ותפריט תזונתי עשיר. על התפריט לספק קלוריות וחלבון ליצירת האנרגיה.
  • להגביל את השימוש בסוכר, שומן רווי וקופאין.
  • לשתות 8 כוסות מים ביום.
  • לאכול בשר אורגני עד 3 פעמים בשבוע.
  • לאכול דגים קטנים, כיוון שהסיכוי להימצאות כספית בהם נמוך מזה שבדגים גדולים (כספית פוגעת במערכת העצבים).
  • ירקות המכילים גופרית: בצל, כרוב, כרובית, צנון, צנונית, פטרוזיליה, ברוקולי, תרד.
  • ויטמין B13 – חומצה אורוטית, חומר טבעי שנמצא בשורשי ירקות ובמי גבינה. ויטמין זה מפצה במשהו במחסור של ויטמין B12. מעורב בתהליך בניית ה-DNA.
  • מי גבינה הם מקור חלבון בעל זמינות ביולוגית גבוהה.
  • הכרחי להקפיד על מגוון המזונות המפורטים לעיל, לתפקוד יעיל ונכון של מערכת העצבים.

 

תוספי תזונה מומלצים (לצריכה יומית):

  • 100 מ"ל B1 – חשוב לפעילות מערכת העיכול
  • 150 מ"ל B2
  • 100 מ"ל B3 – מטפל בהפרעות תפקוד של מערכת העצבים: כאב ראש, דיכאון וירידה בזיכרון
  • 100 מ"ל B5 – תומך במערכת העצבים ומסייע במצבי עייפות וחולשה
  • 1000 מק"ג ויטמין B12 – לקחת מתחת ללשון פעמיים ביום. הוויטמין חשוב ליציבות בעמידה ובהליכה
  • חולין – 700 עד 1400 מ"ל
  • לציטין – עד 3 כפות ביום אחרי האוכל (בגרנולות ולא בקפסולות) – מנטרל רעלים ומונע תופעות לוואי של תרופות. במצב בריא, לציטין ומיאלין נמצאים במוח ברמות גבוהות.
  • ויטמין E – 600 יחידות בינ"ל ביום. הוויטמין עוזר לגוף להגביר את רמת הליציטין בדם והדבר מועיל לחיזוק השרירים.

 

אני ממליצה להקפיד על ביצוע ההמלצות שכן הן נותנות תמיכה ומסייעות בתפקוד היום יומי.

ישנם לא מעט אנשים שמשתמשים בדרך האלטרנטיבית לריפוי מחלותיהם והם נוחלים הצלחה.

 

אאחל בריאות חזקה ויציבה לכל הקוראים!

image001

רחל כתבן